neděle 13. února 2011

Co s Windows XP, které vás po přihlášení okamžitě zase odhlásí? Přeinstalovat!

Dostal jsem nedávno na "opravu" starší notebook Toshiba s Windows XP, které po zapnutí zobrazily "černou" obrazovku s výběrem možností nastartování a pak spolehlivě zamrzly. Disk jsem z notebooku vymontoval, projel scandiskem, projel testdiskem, projel antiviry, antimalwery a dalšími nástroji, vrátil do notebooku a dostal se až k přihlášení do systému. Ovšem jakmile se kterýkoliv uživatel, a to i administrátor v chráněném režimu, přihlásil, okamžitě byl odhlášen.

Našel jsem nespočet rad a návodů (a jejich kopií), jak tento problém napravit. Třeba: Windows Log on and Log off immediately, Jak obnovit poškozený registr, který neumožňuje spuštění systému Windows XP, Po odebrání programu Wsaupdater.exe se nelze přihlásit k počítači se systémem Windows XP, Windows Log on and Log off immediately, Winlogon problems after virus removal - Sysinternals Forums, Pomoc nejdese prihlasit do systemu hned se odhlasuje - poradna.net. Ovšem nic z toho nepomohlo. Ani variace na tato témata.

S tím jsem našel mně rovněž málo užitečné návody CZ677:Jak načíst soubor registru na jiném počítači a Řešení potíží v operačním systému Windows XP pomocí Nástroje pro konfiguraci systému.

Ovšm mnohem více použitelné byly návody Re: Kde jsou fyzicky uloženy registry ve WinXP a Restore registry if Windows XP won't boot,frozen,locked-up or safe mode mup hang How-to. Hraní si s registry jsem si vystačil několik večerů. Vypomáhal jsem si návody a nástroji Slax modules: NT Password & Registry Editor, www.hiren.info, ERUNT and NTREGOPT a také utilitkou Bleeping Computer Downloads: RKill.

Po náhradě "živých" registrů kopiemi těch z adresáře "restore" jsem dostal funkční systém, ovšem bez dřívějších uživatelů a spustitelných programů. Tedy, většina se nenechala spustit. Když jsem pak zkusil nějak opravit i toto, přišel jsem i o vzhled XP...  

Nakonec jsem se rozhodl, což jsem ostatně podle všech rad i dřívějších zkušeností udělat hned, systém kompletně přeinstalovat.

Odkaz How To Transfer Windows XP Activation Information To Reinstall Without Reactivating The Product jsem ale využít nemohl. Majitelka původní systém vůbec neaktualizovala, natož že by jej registrovala.

1 komentář:

  1. A zkoušels přeinstalovat s opravou původního systému ?
    Tím se většinou opraví systémové záležitosti, přičemž aplikace zůstanou nainstalované a funkční, včetně uživatelů a jejich profilů a hesel.
    Ovšem jsou případy, kdy ani toto nepomůže...

    OdpovědětVymazat

MAKE Magazine

Technology Review RSS Feeds

Nejčtenější příspěvky