sobota 11. června 2016

Unbrick LG Optimus L9 II D605 aneb reinkarnace telefonu se zacykleným startem

Svého času, a není to tak dávno, vypadala koupě mobilního telefonu LG Optimus L9 II D605 jako dobrý nápad. Postupem času se ale bohužel ukázalo, že to bylo další z mnoha šlápnutí mimo stezku k bezstarostným zítřkům. Viz třeba Zdá se vám LG Optimus L9 II po aktualizaci na Android 4.4 KitKat pomalý? A jak bobtná Android a aplikace na něj, je to horší a horší.

Ještě horší ale je, když se jen tak najednou z ničeho nic telefon restartuje a pak už jen dokola marně opakuje animaci loga s otravnou startovací melodií. Melodie je o to otravnější, o co se opakuje stále dokola - dokud se baterie telefon nevybije.

Baterie byla podle ikony nabitá, nic záludného (root, custom rom) se s telefonem nedělalo. První pokus - tovární nastavení L9 - ale nic nezmohl (vyšší hlasitost + zapnutí). Rozhodl jsem se tedy pokusit se obnovit systém. Stáhl jsem a bez problémů nainstaloval oficiální nástroj LG Mobile Support ToolUSB ovladačLG Software & firmware - LGD605 - Aktualizace softwaru na LG Czech Republic. A spustil jej.

Vypnutý telefon jsem uvedl do flashovacího režimu současným stiskem obou tlačítek hlasitosti a za stálého jejich držení připojením k počítači. Na displayi se objevila hláška "download mode"...


Spuštěný LG Mobile Support Tool telefon za stálého mého modlení poznal a nabídl nový systém k upgrade.


V menu Další funkce je ale ještě položka Upgrade error recovery. Vybral jsem tuto cestu.


Začalo se něco dít. Dění ještě chvíli pokračovalo... A pak vyskočila zpráva "Baterie je téměř vybitá, a proto není upgrade k dispozici." Anglická verze by napsala "Battery level is low and upgrade is unavailable."


Ocitl jsem se docela v koncích. Baterie nabitá byla. Zkusil jsem jinou. Stejné. Hledal jsem - marně - jak hacknout Tool, nejde-li stáhnout jiný... Nic.

Až když jsem podle rady z How to fix Lg Mobile support Tool "Batt… | LG Optimus G Pro nechal baterii vybít, nabít na plno, zase vybít a znovu úplně nabít (opakovanou otravnou melodii jsem tlumil zavřením telefonu do nějaké krabičky a skříně), se aktualizace podařila! Podařila!


Telefon zase ožil a už vesele, jak jen může, slouží přes týden dál. A ještě musí vydržet. Než se našetří na iPhone.

Keywords: flash standard rom d605, unbrick d605, lg l9 ii wont start, logo repeated, Phone LG Optimus L9 won't turn on

Žádné komentáře:

Okomentovat

MAKE Magazine

Technology Review RSS Feeds

Nejčtenější příspěvky