sobota 23. července 2016

Co když se Windows sami probouzí?

Otravovat uživatele samovolným probouzením počítačů s Windows 10 je zřejmě pro Microsoft velmi zábavné. Měl jsem zato, že vloni jsem se této ohavné vlastnosti zbavil. Viz Marenkův bloček: Co když se Windows sami probouzí? Ale ne, "seriál" pokračuje.

Tentokrát powercfg /lastwake vypsal do cmd:

Wake History Count - 1Wake History [0]
  Wake Source Count - 1
  Wake Source [0]
    Type: Wake Timer
    Owner: [SERVICE] \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\svchost.exe (SystemEventsBroker)
    Owner Supplied Reason: Systém Windows provede naplánovanou úlohu Maintenance Activator, která vyžádala probuzení počítače.

Snažil jsem se dohledat inkriminovanou komponentu zase v Plánovači úloh. Marně. Potom jsem se pokusil změnit nastavení automatické údržby podle Automatic Maintenance - Change Settings in Windows 10 - Windows 10 Forums. V českých Windows jde o panel Zabezpečení a údržba a v něm Změnit nastavení údržby položky Automatická údržba.


Tady jsem ale našel povolení už vypnuté.


Pak jsem ještě našel na Windows keep waking itself from sleep : Windows10 zmínku nastavení samotného profilu napájení (Možnosti napájení - Upřesnit nastavení).


Zakázal jsem tedy časovače pro probouzení a uvidíme, kdy mě zase v noci neočekávaně probuzený počítač vytočí tak, že této obskurní problematice budu věnovat další hodiny svého života. :-(

Žádné komentáře:

Okomentovat

MAKE Magazine

Technology Review RSS Feeds

Nejčtenější příspěvky