úterý 12. září 2017

Chyba E201 na HD Mediabox Horizon od UPC

Jednou ráno se z ničeho nic na displayi našeho set-top-boxu HD Mediabox od UPC objevila chyba E201. Něco se stalo. Přes noc. Samo. Vyzkoušel jsem několik restartů, výměnu koaxu i připojení na zásuvku i kabel, na kterých jede v pořádku druhá televize. Stále stejná chyba. Napsal jsem tedy na podporu UPC. Odpověď přišla po dvou dnech v podobě sedmnácti bodového návodu na FACTORY RESET mediaboxu.

Když se po prvním "průchodu" Mediabox zasekl, raději jsem zavolal na podporu telefonem. Človíček se mnou trpělivě vydržel další dvě zamrznutí a následné restarty až do úplného rozeběhnutí televize.

Chyba E201 ovšem naskočila zhruba za týden znovu. Tentokrát bylo rozeběhnutí komplikováno jen jedním zamrznutím.

Postup si poznamenám jednak pro sebe, jednak pro další zoufalce s UPC. Polopatistický popis lehce přeformuluji:
  1. Začneme tradičním "vystoupit a nastoupit" - odpojte Mediabox od napájení, chvíli počkejte a zapojte jej zpět
  2. Až se na displayi objeví běžící had (bootovací animace), zmáčknete modré tlačítko INFO na dálkovém ovládací a držte jej, dokud se nezobrazí diagnostická obrazovka. Ta je hodně strohá, textová. 
  3. Šipkou doprava přejdete na záložku UPDATE
  4. Šipkou dolů najeďte na položku FACTORY RESET
  5. Stiskněte tlačítko OK a vedle se zobrazí CANCEL
  6. Stiskněte tlačítko OK znovu, ve slově CANCEL se podtrhne písmenko C a pak tlačítkem VOL+ (hlasitost) změňte CANCEL na PROCEED
  7. Stiskněte znovu OK a nápis PROCEED zmizí. A Mediabox se restartuje. Toto prý záleží na verzi firmwaru.
  8. Znovu je třeba vstoupit do diagnostiky pomocí modrého tlačítka INFO. Ale tentokrát až po výběru země – Česká republika.
  9. Šipkou doprava přejdete na záložku UPDATE
  10. Šipkou dolů najeďte na položku RESET MINFS VERSION
  11. Změňte CANCEL na PROCEED (jako v bodech 5 a 6).
  12. Stiskněte znovu OK a nápis PROCEED zmizí
  13. Pomoci šipky nahoru najeďte na položku RESTART DOWNLOAD a potvrďte stisknutím tlačítka OK
  14. Zmáčkněte tlačítko EXIT a zařízení se restartuje a po restartu začne proces stahování posledního software
Mno, a teď se mi to v obou zatím prováděných oživovacích pokusech kouslo. Respektive ani na bod 14 už nedošlo. Nechal jsem Mediabox i několik minut bez posunu k lepšímu. Pak ale, jak už mi radil "přítel na telefonu", postačí trpělivě projít sérií "výstupů a nástupů" (odpojit, počkat a zase zapojit do elektriky). Už bez pokusů o vstup do servisního menu. Protože i během bootu se krabička občas zamyslí, dejte jí raději čas.

[UPC, HD Mediabox Horizon, Error E201]

15 komentářů:

  1. Děkuji za tento článek, dnes jsem podobný případ řešil, kombinace chyb E106 a E201. Váš článek mi pomohl. Ještě jednou díky. 😉👌

    OdpovědětVymazat
  2. Super, stalo se mi to samé. Moc díky za info : )
    Už to frčí

    OdpovědětVymazat
  3. Totálně mrtvo, serie výstupu a nástupu by dokázala umučit Krista a výsledek 0. Vodafone je naprostá katastrofa.

    OdpovědětVymazat
  4. Díky moc, pomohlo i na chybu E106, naskočilo pak hned 🙏

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den,všechno zvládám až do chvíle, kdy mám udělat exit...tlačítko exit na mém ovladači prostě nenajdu...nemáte někdo nějakou radu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ten samý problém... 🤷‍♂️

      Vymazat
    2. Stačí podržet déle tlačítko back a půjde to :)

      Vymazat
  6. Mam rovnaky problem. Mam ovladac na ktorom nie je tlacidlo EXIT, pricom tlacidlo spat by malo fungovat ako EXIT, ale nic sa nedeje ked stlacim to tlacidlo spat/EXIT.
    Ovladac je rovnaky ako v navode na strane 5:
    https://www.upc.sk/_docs/navody/dtv/navod_uzivatelsky_manual_horizon_hd_box_sk.pdf

    OdpovědětVymazat
  7. A chyba E522? Stretli ste sa niekto?

    OdpovědětVymazat
  8. Aj mne ukazuje chýba e522 viete niekto pomôcť

    OdpovědětVymazat
  9. Super postup zafungovalo jak má

    OdpovědětVymazat
  10. Zdravim vas. Taktiez problem najprv chyba e106 a tak e255. Vie niekto co to je?

    OdpovědětVymazat
  11. 5 let strej článek zabral na můj asi 8 let starej setobox od upc :D tomu říkám libovka!

    OdpovědětVymazat
  12. mimochodem, jaká je uroven signalu aby stb nabootova prez ota ? 47db mu nestačí

    OdpovědětVymazat
  13. Včera jsem použil tento návod na chybu E106. Naprosto dokonalé ! Za chvíli vše fungovalo, jako za starých časů. Díky moc.

    OdpovědětVymazat

MAKE Magazine

Technology Review RSS Feeds

Nejčtenější příspěvky