čtvrtek 13. srpna 2015

Upgrade na Windows 10 na vlastní oči

Zatím jsem osobně upgradoval na Windows 10 dva notebooky. Oba z Windows 7. Jeden (eMachines e442) cestou nabízeného update. Vše bylo bez problémů a "bez ztráty kytičky". 
Na druhém (HP ProBook 4330s) jsem chtěl vyzkoušet postup pomocí Media Creation Tool (viz Marenkův bloček: Dobrá rada jak na upgrade na W10). Asi jsem neudělal něco dobře, ale instalování pomocí Media Creation Tool mi přineslo spíše zbytečné komplice. Zvolil jsem upgrade "tohoto počítače" (což asi nebylo správně), stáhly se všechny potřebné soubory, médium se ale udělat nechtělo. Naopak mi program nahlásil, že musím nejdřív odinstalovat HP Protect Tool Security Manager, že není s Windows 10 kompatibilní. A instalátor se zastavil.
HP Protect Tool Security Manager jsem odinstalovával dva večery. Program se totiž nechtěl nechat odinstalovat, protože na něm jsou závislé další programy, které jsem ale odinstaloval až po krocích podle návodu nalezeného na Removing HP ProtectTools? - Page 5 - HP Support Forum - 81000. Všechny komponenty Protect Tool povypínat, do BIOSu se přihlašovat heslem a nakonec šlo vše konečně odinstalovat. Mezitím jsem ještě našel i vtipný návod na jeho instalaci do W10 na HP ProtectTools Security Manager and Windows 10 - HP Support Forum - 5186560. To ale už dělat nebudu.
Zpět k upgrade. Znovu jsem spustil Media Creation Tool v domnění, že program bude pokračovat v instalaci. Nepokračoval. Naopak znovu stáhnul všechny soubory. pak už si ale na dříve zvolené nastavení nějak vzpomenul a nakonec upgrade zdárně dokončil.

Před upgradem jsem samozřejmě zálohoval data (fotky a pod.) a pro jistotu si udělal mirror celých disků.

Na ProBooku ještě musím vyřešit jak na přepínání grafiky. Volba grafiky se mi nějak vytratila. Zato nastavení obou driverů je dostupné stále.

Žádné komentáře:

Okomentovat

MAKE Magazine

Technology Review RSS Feeds

Nejčtenější příspěvky