úterý 17. července 2018

Zlý Chrome aneb jak z přítele zákeřný nepřítel se stal?

Dlouho předlouho již k prohlížení webů i práci Chrome používám. Chvíli trvalo mi sic, než přešel jsem naň z Firefoxu užívání, leč navykl jsem si záhy na všechny udělátka a nechci měnit. Ale poslední dobou se Chrome, respektive Google, nechová vůbec hezky.

Nedávno jsem zjišťoval, co mi asi tak může vytěžovat disk a zpomalovat ne zase tak starý, i když ne zrovna naddimenzovaný počítač. Objevil jsem stále běžící software_reporter_tool.exe - utilitka Chromu pro "zjišťování programů, co by mohl zhoršit zážitek z brouzdání po webu". Aha: nepracuj a brouzdej?

Podle návodu How to block the Chrome Software Reporter Tool (software_reporter_tool.exe) na gHacks Tech News jsem zablokoval přístup k adresáři utilitky (smazání prý nestačí, utilitka se po aktualizaci Chromu zase vrátí) a noťas se o poznání zrychlil.

Další zákeřnost přišla pod praporem bezpečnosti: Google aktivoval Site Isolation všem desktopovým uživatelům Chrome. Když bojujete o každou píď paměti, nepotěší. Podle vlastního pozorování se ale již nainstalovanému Chromu nic takového nezapnulo. Nicméně podle Zvýšení bezpečnosti izolováním webů - Nápověda Google Chrome lze toto nastavení změnit na "adrese" chrome://flags/#enable-site-per-process

Prostě fakt dík, že se o mě tak staráte :-(


Žádné komentáře:

Okomentovat

MAKE Magazine

Technology Review RSS Feeds

Nejčtenější příspěvky